حراج آخر سال

جوش صورت بعد از وکس و درمان آن

ار آنجا که اغلب خانم های برای رفع موهای زائد و اصلاح صورت ترجیح میدهند از وکس استفاده نمایند و این کار باعث به وجود آمدن جوش های ناخواسته بر روی صورت میگردد که اغلب به صورت ریز می باشند و بعد از چند روز برطرف میگردند اما ممکن است گاهی تبدیل به جوش های بزرگتر و دردناکتری بشوند که در این شرایط نباید آنها را به حال خود رها کرد.

دلیل جوش های صورت بعد از وکس :

از آنجایی که ریشه موها در فولیکول های پوستی قرار دارند با وکس کردن موها به زور از پوست بیرون کشیده می شوند که با این کا فشار زیادی به پوست وارد می شود و در این صورت متابولیسم بدن در واکنش به این تغییرات باعث التهاب پوستی میگردد و نتیجه آن عفونت فولیکول ها که به صورت جوش بروز میدهد را به همراه خواهد داشت.

همچنین استفاده از وکسهای غیر استاندارد در بوجود آمدن این جوش ها تاثیر به سزایی دارد.

روشهای طبیعی برای جلوگیری از جوش زدن صورت بعد از وکس :

استفاده از ژله موجود در گیاه آلوئه ورا باعث تسکین و آرام شدن التهاب پوست میگردد که در اثر وکس پوست خشک و پوسته پوسته شده است.

استفاده از سرکه سیب به تنظیم PH پوست و کاهش تورم جوش‌ها کمک می‌کند.

استفاده از روغن نارگیل باعث نرم شدن پوست می شود و آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل

باعث می‌شوند پروسه بازیابی پوست پس از قرار گرفتن تحت فشار وکس، سریعتر انجام شود.

نکاتی که در برخورد با جوش ها باید انجام داد:

زمانی که در صورت جوش به وجود آمده نباید با دیدن آن در آینه استرس پیدا کرد. زیرا باعث تشدید هورمن های پوستی شده و باعث طولانی شدن روند درمان میگردد. جوش ها را نباید دستکاری کرد زیرا در صورت رفع شدن جای آن باقی خواهد ماند. در مدتی صورت جوش دارد باید کمتر از مواد آرایشی استفاده نمود. از کرم ضد آفتاب و یا روغن های مرطوب کننده قبل از آرایش کردن استفاده نمایید. در فصل زمستان برای آب رسانی بیشتر پوست باید عمل پاکسازی دوبار در طول روز انجام گیرد استفاده از موبرها و اسپری های گیاهی جهت پاکسازی پوست.

دیدگاه‌ها ۰

کد تأیید با موفقیت ارسال شد