حراج آخر سال

آموزش وکس کردن و خواص بینظیر آن

از بین بردن موهای زائد و ناخواسته بدن دغدغه بسیاری از خانم ها و حتی آقایان می باشد که از نظر تمیزی و رعایت بهداشت فردی اهمیت زیادی دارد و پوستی صاف و بدون مو به ارمغان می آورد، قبلا برای این کار از روش های سنتی استفاده می شد؛ اما با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مختلف و مدرنی از جمله لیزر کردن، استفاده از کرم و نوار موبر و وکس کردن مورد توجه قرار گرفت.

در این مطلب به  آموزش وکس کردن و همه چیزهایی که باید درباره آن بدانید؛ می پردازیم.

5 خواص اصلاح با وکس

وکس کردن

  • از بهترین خواص اصلاح با وکس می توان به دیر در آمدن موها اشاره کرد که تا چند هفته خیالتان را از کار پاکسازی موهای زائد راحت کرده و از داشتن پوستی بدون مو و صاف لذت خواهید برد.
  • همچنین باعث لایه برداری پوست می شود؛ سلول های مرده پوست را از بین می برد و نتیجه استفاده از آن پوستی صاف و نرم خواهد بود.
  • به دلیل اینکه موها را از ریشه می کند؛ به مرور زمان موجب کاهش ضخامت و نازک شدن موها می گردد.
  • در صورت استفاده مداوم تعداد موهای زائد خیلی کم می شود که خود مزیتی مهم به شمار می آید.
  • این روش استفاده بسیار آسان و سریعی دارد و تنها با تهیه ست برقی و موم، به راحتی در خانه می توانید از شر موهای زائد خلاص شوید.

همه آنچه که قبل از وکس کردن باید بدانید!!!

موهای زائد

  1. اجازه دهید تا موها به خوبی رشد کنند؛ این کار باعث می شود تا هنگام وکس، درد کمتری احساس کنید.
  2. هنگام اپیلاسیون حواستان به گرمای وکس باشد و اگر سرد شده باشد آن را دوباره گرم کنید؛ چرا که موم سرد باعث درد بیشتر شده و موها را به خوبی از بین نمی برد.
  3. قبل از شروع، پوستتان را با صابون ملایم شسته و کاملا خشک کنید؛ این کار باعث کاهش قرمزی پوست و مانع از ایجاد جوش می شود.
  4. بعد از تمیز و خشک کردن پوست، مقداری پودر بچه بزنید؛ پودر بچه مانع از عرق کردن پوست شده و سبب می شود موم به آسانی به ریزترین موها بچسبد.
  5. لازم نیست که مقدار زیادی وکس استفاده کنید؛ سعی کنید لایه نازکی از موم را در جهت رویش موها بمالید؛ چرا که تمام موها حتی ریزترین را از ریشه حذف می  کند و درد کمتری دارد.

آموزش وکس کردن و استفاده از ست برقی اپیلاسیون:

آموزش وکس کردن

  • ابتدا فیش برق موجود در داخل دستگاه را دربیاورید و یک سر آن را به دستگاه و سر دیگر را به پریز برق وصل کنید. سپس درپوش موم را دربیاورید و داخل دستگاه قرار دهید. بعد از 30 الی 35 دقیقه موم به حالت مایع در می آید.
  • برای کنترل میزان گرمی موم، مقدار کمی از آن را روی پوستتان بمالید و اگر میزان گرمی آن مناسب بود؛ با رول مخصوص موم، مقدار مناسبی در جهت رویش موها بمالید.
  • پد را روی قسمتی که موم مالیده اید بگذارید و صاف کنید. بعد از 10 ثانیه، انتهای پارچه را بگیرید و آن را در خلاف جهت رویش موها سریع بکشید. اگر در این مدت مومتان سرد شد آن را دوباره در دستگاه گرم کنید.
  • در نهایت برای پاکسازی مواد اضافی روی پوست، با دستمال مرطوب یا روغن بچه به آرامی پوستتان را پاک کنید.
دیدگاه‌ها ۰

کد تأیید با موفقیت ارسال شد