حراج آخر سال

مرطوب کننده یا آبرسان؟ آیا واقعا بین این دو محصول مراقبت از پوست تفاوت وجود دارد!؟

برندهای مختلف و کمپانی های مطرح، محصولات مراقبت از پوست خود را با شعار به ارمغان آوردن پوستی شاداب، زیبا و سالم برای مصرف کننده های خود تولید می کنند. بنابراین سوالات بسیاری در ذهنتان از قبیل اینکه کدام محصول را خریداری کنیم چگونه تصمیم گیری کنیم؟ اینکه کرم آبرسان بهتر است یا مرطوب کننده؟ درست است که این دو محصول عملکرد متفاوتی دارند ولی هر دو مکمل یکدیگر هستند که در قالب اسپری و کرم تولید و عرضه بازار شده اند.

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان در چیست؟

مواد تشکیل دهنده آبرسان سبب افزایش توانایی سلول های پوستی برای جذب رطوبت هوا و بدن و حفظ آب و مواد تغذیه کننده پوست در خودش می گردد. در حالیکه مرطوب کننده ها با ایجاد یک لایه چرب روی سطح پوست و تقویت لایه محافظتی بافت پوست مانع تبخیر آب پوست می گردند.

این محصولات با کاهش میزان کمبود آب پوست به زیبایی هر چه بیشتر آن و شاداب تر و سالم تر شدن پوست صورت کمک شایانی می کنند. در حقیقت پوستی که با کمبود آب مواجه است آب درون سلول ها از بین می رود و با گذشت زمان این سلول ها شروع به کوچک شدن می کنند. این نوع پوست به آبرسان نیاز دارد و پوستی که چربی خود را از دست داده بهترین گزینه برای آن مرطوب کننده می باشد. پوست خشک در واقع یکی از انواع پوست است. در حالیکه پوست کم آب صرف نظر از جنس و نوع پوست هر کسی می تواند آن را تجربه کند.

انواع مرطوب کننده ها و مشاهده ادامه آن:

چه نوع ترکیباتی به آبرسانی پوست کمک می کنند؟

پوست کم آب همواره نیازمند مصرف آبرسان است. عواملی نظیر استفاده از محصولات آرایشی و پوستی بی کیفیت، تغذیه نامناسب، استرس، فاکتورهای خارجی و برنامه خواب نامنظم سبب پیری زود رس و ایجاد خطوط نازک در پوست می شوند. پوست کم آب ظاهری کدر، حالتی پوسته پوسته دارد و در برابر عوامل خارجی آسیب پذیر و حساس است. همچنین سبب خشک و چرب به نظر رسیدن نقاط مختلف پوست می شود. دلیل این نوع پوست این است که پوست دهیدراته برای جبران کمبود آب در پوست، چربی بیشتری تولید می کند که منجر به شکنندگی پوست و به وجود آمدن چین و چروک می شود.

محصولات حاوی هیالورونیک اسید گزینه ای ایده آل برای پوست های کم آب و دهیدراته هستند. هیالورونیک اسید موجود در این نوع محصولات، مولکولی است که چند برابر خودش آب جذب می کند و توانایی حفظ آب در خودش را دارد به همین علت وجود این مولکول باعث می شود آب مورد نیاز در عمق پوستمان تامین شود. هیالورونیک اسید علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، از شل شدن و افتادن پوست جلوگیری می کند و پوست محکم تر به نظر می رسد. این مولکول به عمقی ترین لایه پوستی ما نفوذ می کند و آب از دست رفته پوست ما را جبران می کند.

مطالعه مقاله: کرم مرطوب کننده برای پوست خشک، حساس و فواید آن

چه نوع ترکیباتی به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کنند؟

پوست خشک توانایی لازم برای تولید چربی مورد نیاز پوست را ندارد و از این رو رطوبت و آب میان بافتی پوست به سرعت تبخیر می شود. کاهش چربی و آب در پوست علاوه بر ایجاد نمایی خسته و تیره، منجر به پوسته پوسته شدن، خارش پوست و نمایان شدن چروک های سطحی می گردد. به توصیه متخصصان پوست بهترین راه مقابله با این مشکلات استفاده از کرم مرطوب کننده حاوی گلیسیرین، سرامید و انواع روغن های طبیعی تغذیه کننده عمقی پوست است. این روغن ها چربی های مفید پوست را تامین می کنند و لطافت و نرمی بینظیری به پوست می بخشند.

کرم مرطوب کننده داو دارای بهترین نوع از محصولات برا یپوست خشک می باشد.

در نتیجه محصولات رطوبت رسان و آبرسان صورت کارایی یکسانی ندارند و بین آن ها تفاوت وجود دارد. به همین سبب ارزیابی نوع پوست و نیازهای آن قبل از تهیه این محصولات مهم است و منجر به انتخاب کرم مراقبتی مناسب با نوع و نیازهای پوست می شود.

انواع آبرسان پوست و مشاهده ادامه آن:

آیا پوست چرب هم به مرطوب کننده و آبرسانی نیاز دارد؟

بله! تمامی پوست ها حتی پوست های چرب و مستعد آکنه نیز به محصولاتی که پوست صورت را هیدراته و مرطوب نگه می دارند نیاز دارند. چرا که پاکسازی مداوم پوست با محلول آرایش پاک کن و تونر چربی های ضروری آن را از بین می برد و پوست برای حفظ سلامت خودش و ایجاد لایه محافظتی با ترشح چربی بیشتر واکنش نشان می دهد. در نهایت پوست چرب تر و روغنی تر می شود. بهترین نوع این محصولات حاوی هیالورونیک اسید می باشد که آبرسان با افزایش آب پوست با جلوگیری از تبخیر شدن آن سلامت و زیبایی پوست صورت را تضمین می کنند.

برای حفظ رطوبت طبیعی و آبرسانی پوست از کدام محصولات و چه زمانی باید استفاده کنیم؟

محصولاتی که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند در قالب اسپری و کرم موجود هستند. سعی کنید کرم های حاوی هیالورونیک اسید را تهیه کنید. برخی محصولات برای تاثیر گذاری بهتر علاوه بر اسید هیالورونیک، مواد تشکیل دهنده دیگری را نیز در ترکیبات خود جای می دهند. به عنوان مثال اگر روشن و شفافیت پوست و مراقبت ویژه از آن برایتان اهمیت بالایی دارد از محصولات حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین C استفاده کنید.

مرطوب کننده، لوسیون ها، روغن های تغذیه کننده و کرم ها یک سد روی پوست می کشند تا رطوبت پوست تبخیر نشود. برای پوست چرب لوسیون های فاقد چربی و برای پوست های خشک نرم کننده و کرم با ساختار غلیط بهترین انتخاب به شمار می رود.

بهترین زمان استفاده وقتی است که پوستتان تمیز است و تازه از حمام آمده اید. ابتدا باید از کرم های آبرسان استفاده کنید و سپس بعد از آبرسان باید از مرطوب کننده استفاده کنید.

بهترین مزایای استفاده از اسپری مرطوب کننده و اسپری آبرسان

قابلیت پخش آسان و یکنواخت و قدرت جذب سریع استفاده از این محصولات را آسان کرده است. موجب ایجاد حس چربی و چسبندگی در پوست نمی شود. این اسپری ها را در طول روز می توانید بر روی صورت وقتی که آرایش کرده اید نیز استفاده کنید. همچنین به راحتی قابل حمل است و در کیف خود می توانید به همه جا ببرید.

کد تأیید با موفقیت ارسال شد