حراج آخر سال

روغن ماساژ و 15 تاثیر شگفت انگیز ماساژ

هر وقت احساس خستگی و کوفتگی می کنیم یا وقتی صحبت از آرامش بدن به میان می آید معمولا اولین چیزی که به ذهنمان می رسد ماساژ است. فواید و تاثیرات ماساژ آنقدر زیاد است که می توان از آن به عنوان معجزه ای برای سلامت روح و بدن یاد کرد.

روغن ماساژ و 15 فایده ماساژ که باید بدانید!

ماساژ در واقع یک روش درمانی و جزء نرمش های آرامبخش است که معمولا بر پایه روش های طب سنتی انجام می شود و انواع مختلفی دارد که بر حسب نیازهای هر شخص متفاوت است؛ اما بطور کلی ماساژ مجموعه ای از حرکت های دست برای فشار دادن و لمس کردن بافت های بدن است که به جهت افزایش آرامش، لذت و درمان انجام می شود.

ماساژ درمانی یکی از کارهایی است که روز به روز تقاضا و محبوبیت آن بین مردم بیشتر می شود؛ این کار با تاثیر مستقیم روی سیستم عصبی بدن، باعث بهبود عملکرد آن می شود. برای اینکه با فواید و تاثیرات بی نظیر ماساژ بدن آشنا شوید، به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • باعث کاهش اضطراب استرس می شود.
  • تنش عضلات را کاهش داده و درد آن ها را کم می کند.
  • افسردگی را درمان می کند.
  • سردرد را کاهش می دهد.
  • سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.
  • از بروز آلزایمر جلوگیری می کند.
  • تعادل حرکتی را در افراد مسن افزایش می دهد.
  • باعث بهبود گردش خون بدن می شود.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • ماساژ باعث تقویت آرامش ذهنی می شود.
  • درد کمر و گردن را کاهش می دهد.
  • به کاهش درد بعد از عمل های جراحی کمک می کند.
  • اختلالات گوارشی را درمان می کند.
  • درد زایمان را کاهش می دهد.
  • پوست را سر حال و شاداب می کند.

ماساژ

 روغن ماساژ و فواید استفاده از آن

استفاده از روغن ماساژ ایده جدیدی نیست و از دیرباز در آداب و رسوم و فرهنگ چین، مصر، یونان، هند و روم باستان از آن استفاده می کردند. روغن ماساژ اصطکاک دست روی پوست بدن را کاهش می دهد و همچنین تاثیرات ماساژ را بیشتر کرده و باعث بهبود عملکرد می شود.

روغن های زیادی وجود دارد که برای ماساژ بدن و پوست موثر است اما قطعا همه ‌ی افراد دوست دارند که از روغن‌ های گیاهی، کم چرب و کاملا طبیعی استفاده کنند. قسمتی از روغن ماساژ هنگام مالیدن جذب پوست می شود و معمولا با ویتامین هایی خاص به تغذیه پوست کمک کرده و باعث طراوت و شادابی آن می شود.

انواع روغن و خواص آن ‌ها

با توجه به این نکته که پوست  افراد با یکدیگر فرق دارد تاثیر این روغن ها نیز روی پوست هر شخصی متفاوت بوده و باید از یک روغن مناسب خودتان برای ماساژ استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از روغن های مناسب ماساژ را بیان می کنیم تا با خواص آن ها بیشتر آشنا شوید.

روغن ماساژ

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از معروفترین و پر خاصیت ترین روغن هایی است که برای ماساژ از آن استفاده می شود. همچنین زیتون سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است، با آب رسانی پوست های خشک، قابلیت ارتجاعی آن را افزایش داده و روند پیری و چروک شدن پوست را به تاخیر می اندازد و باعث زیبا شدن پوست می شود.

روغن هسته زردآلو

روغن ماساژ هسته زردآلو

یک روغن ماساژ عالی برای کاهش استرس است که برای انواع پوست ها و مخصوصا پوست هایی که دچار پیری زودرس شده اند مناسب است. روغن زردآلو سرشار از ویتامین E است که باعث نرمی و لطافت پوست می شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا در واقع نوعی موم است که از بذر گیاه جوجوبا گرفته می‌ شود و بر خلاف سایر روغن ها زیاد چرب نیست و سریعا جذب پوست می شود. جوجوبا خاصیت آنتی باکتریال دارد و برای افرادی که پوستشان دچار آکنه است یک گزینه ایده آل برای ماساژ به شمار می آید. این روغن بوی خنثی داشته و از تحریک پوست پیشگیری می کند.

روغن نارگیل

روغن ماساژ نارگیل

یک روغن بسیار سبک و کم چرب است که برای رفع تنش های عضلانی از آن استفاده می شود. این روغن عطر و بوی خود گیاه نارگیل را ندارد و در مجموع رایحه ای بی بو دارد. روغن نارگیل بسیار آرامبخش است و برای پوست های خشک و ترک خورده بسیار ایده آل است.

روغن بادام

روغن ماساژ بادام

یکی از روغن های محبوب ماساژ روغن بادام است که سرشار از ویتامین  E، اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین، پتاسیم و روی است. این روغن برای کاهش لکه های پوستی بسیار مفید است و ماساژ بدن بوسیله این روغن حساسیت های پوستی را از بین می برد.

روغن آرگان

روغن ماساژ آرگان

روغن آرگان از هسته ی گیاه آرگان که بومی مراکش است استخراج می شود و یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست به شمار می رود. این روغن غنی از مواد مغذی مفید از جمله اسید های چرب اسید لینولئیک و ویتامین E می باشد که با لایه برداری سلول های مرده به جوان سازی پوست کمک شایانی می کند.

دیدگاه‌ها ۱

کد تأیید با موفقیت ارسال شد