حراج آخر سال

تاثیر کرم های ضد چروک در پوست

آیا محصولات ضد چین و چروک پوست واقعا اثر بخشی دارند؟ آیا به تاثیر کرم های ضد چروک در پوست پی برده اید؟  پیر شدن پوست با افزایش سن یک فرآیند طبیعی است؛ چرا که با افزایش سن، تولید کلاژن و الاستین پوست کم شده و رفته رفته چین و چروک، افتادن و شل شدن پوست شروع می شود؛ از طرفی عوامل بیرونی نظیر آلودگی ها، نور خورشید و رادیکال های آزاد هوا هم بر روی پوست اثر منفی و مخربی دارند و موجب از بین رفتن سلول ها شده و به اصطلاح باعث پیری پوست می شوند. اما با همه این تفاسیر، چه کسی دوست ندارد که پوستش همیشه جوان و سالم بماند؟ همه مردم به دنبال راهکاری هستند که روند پیر شدن پوستشان را به تعویق بیاندازند و هر روز جوان تر به نظر برسند.

ضد چین و چروک

لحظه ای که ردپای زمان را در صورت، دست و بدن خود ببینیم، به کرم های ضد پیری یا گرانترین محصولات مراقبت پوست حمله می کنیم.  واقعاً چه انتظاری از این معجون های زیبایی گران قیمت داریم؟ در استفاده و نحوه ی کاربرد هر محصولی واقعیتی نهفته است که ممکن است از دید مصرف کننده پنهان بماند. ما در این مقاله به بیان چند نکته در مورد این کرم ها پرداخته ایم تا بتوانیم وسعت دید شما را برای نگرش بهتر به محصولات ضد پیری و نحوه ی برخورد درست با آنها عمیق تر نماییم . پس با ما همراه باشید.

از چه سنی کرم ضد پیری استفاده کنیم؟

سن مناسب برای استفاده از کرم ضد چروک نقش به سزایی در بالا بردن کارایی آن خواهد داشت. با مشاهده اولین چروک در آینه می توانید استفاده از کرم های ضد پیری را شروع کنید. با 25 سالگی، هنگامی که تولید کلاژن و کشش در پوست شروع به کاهش می کند، اولین چروک صورت در جوانی می شود. کرم های ضد پیری را می توان از سن 21 سالگی شروع کرد.این کرم ها با ترکیبات متفاوت در هر سنی اثرات مختلفی را نشان می دهند. بنابراین باید توجه داشت که کرم انتخابی متناسب با سن و نیازهای شما خریداری شود.

سن 30+ سالگی و تاثیر کرم ها

با دهه 30، چین و چروک ها بیشتر نمایان می شوند. کرم های حاوی رتینوئیدها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C ، اسید هیالورونیک و یک سرم صورت قدرتمند ویتامین  C گام مهمی در از بین بردن چین و چروک و خطوط است.

سن 40+ سالگی و تاثیر کرم ها

با دهه 40 می توانیم به سراغ کرم های ضد پیری برویم که حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان و مواد ضد پیری هستند. برای ناحیه چشم، که علائم پیری در آنها بیشتر دیده می شود، باید به طور مرتب کرم مراقبت تهیه کنیم که خطوط ریز را کاهش دهد. علاوه بر این، ما باید کرم روز را با یک سرم مراقبت از شب برای پوست خود پشتیبانی .

مشاهده ادامه محصولات ضد چین و چروک

یکی از موضوعات مهم در این سنین خشکی بیشتر پوست و افزایش نیاز به رطوبت است. ما نباید از انجام مراقبت های روزمره با کرم های ضدچروک که از رطوبت پوست ما پشتیبانی می کنند، غافل شویم! تاثیر کرم های ضد چروک در پوست را معمولا ترکیبات آنها مشخص می کند.

اثر بخشی کرم های ضد پیری به چه چیزی بستگی دارد؟

ترکیبات کرم ضد چروک و فرمولاسیون به کار رفته در آن تاثیر به سزایی در اثر بخشی آن و رفع چین و چروک پوست خواهد گذاشت. از مهمترین مواد تشکیل دهنده ی این کرم ها:

مواد تشکیل دهنده 
  • مرطوب کننده ها :اغلب کرم ها، ماسک ها و ژل هایی که بعنوان محصولات ضد پیری و رفع کننده چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرند، حاوی مواد مرطوب کننده فعال هستند. مرطوب کننده ها با آب رسانی پوست به تنهایی می توانند ظاهر پوست شما را بهبود بخشیده و خطوط و چین و چروک های صورت را کمتر کنند. با ایجاد بافت پیوندی محکم و حالت ارتجاعی در پوست، انعطاف پذیری آن را بالاتر برده و از ایجاد خطوط ریز جدید جلوگیری خواهد نمود.
  • رتونوئید : اگر نگاهی به ترکیبات محصولات ضد چین و چروک بیاندازید حتما نام رتونوئید را خواهید دید. رتونوئید که شکلی از ویتامین آ (A) است بعنوان یک ماده ضد پیری مورد استفاده قرار می گیرد که عملکرد سلول های پوستی را تقویت می کند.
  • ویتامین C یا اسید آسکوربیک : نور خورشید و رادیکال های آزاد موجود در هوا سلول های پوست را تجزیه می کنند و باعث افتادگی و شل شدن پوست می شوند؛ ویتامین C که در ترکیبات اغلب کرم ها وجود دارد، یک آنتی اکسیدان قوی است و بعنوان محافظ پوست عمل کرده و از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند
ضد چروک
  •  عصاره ها و رایحه های متنوع : تولید کنندگان محصولات مراقبتی پوست از عصاره و رایحه های متنوعی برای ایجاد تفاوت در محصولاتشان استفاده می کنند. اغلب این عصاره ها شامل عصاره گیاهان و میوه ها هستند که هر کدام تاثیر متفاوتی روی پوست اعمال می کنند.
  • ویتامین E : به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و تاثیرات رادیکال ها ی آزاد محیطی بر پوست را کاهش خواهد داد. و مانع از آسیب به کلاژن پوست می شود.
  • کو آنزیم Q10 موجود در این کرم ها نیز به عنوان تنظیم کننده ی سلول های تولید انرژی نقش محافظتی در مقابل ایجاد خطوط ریز روی صورت ایفا می کند.

تفاوت کرم ضد چروک روز و شب 

تولیدکنندگان این محصولات برای اینکه میزان فروششان را بالا ببرند، از کلماتی مانند کرم شب و کرم روز در تبلیغات محصولاتشان استفاده می کنند و به مردم توصیه می کنند برای اعمال تاثیر گذاری بیشتر، باید از کرم های مکمل شب و روز به صورت همزمان استفاده کنند؛ در حالی که چنین چیزی حقیقت ندارد. کرم های روز و شب تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند نکته اینجاست که برخی کرم ها به دلیل مواد به کار رفته در ترکیباتشان با نور خورشید واکنش نشان می دهند و حتما باید شب استفاده شوند.

کرم شب با مراقبت از پوست در هنگام خواب، اثر شدیدتری نسبت به کرم های روز ایجاد می کنند. این کرم ها  باعث ترمیم پوست در طول شب می شوند در حالی که به پوست اجازه می دهد رطوبت مورد نیاز خود را در هنگام خواب جذب کنند. ضمن محافظت از پوست با افزایش قابلیت ارتجاعی آن، به شما این امکان را می دهد که با پوستی نرمتر و محافظت شده تر در برابر چین و چروک از خواب بیدار شوید.

در مقابل کرم روز فرمول سبک تری دارند. یکی از ویژگی های اصلی کرم های روز این است که ضمن حفظ تعادل رطوبت پوست در طول روز، به عنوان محافظ روی پوست نیز عمل می کند و از پوست در برابر اثرات طاقت فرسای روز و اشعه های مضر خورشیدی محافظت می کند. مواد فعال کرم ها با توجه به نیاز پوست و محدوده سنی متفاوت است. به این ترتیب کرم ضد پیری تأثیر خود را در طول روز نشان می دهد.

قیمت تاثیری در کیفیت کرم های ضد پیری ندارد!

ضد چروک

در نظر داشته باشید که قیمت محصولات هیچ رابطه مستقیمی با کیفیت آن ها ندارد و ممکن است محصولی که ارزان تر است تاثیری به مراتب بیشتر از یک محصول پرهزینه روی پوستتان داشته باشد.

در تحقیقی که انجام شد، هشتاد زن سوئدی بین 35-64 سال به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. گروه A پوست صورت خود را به مدت 6 هفته با استفاده از کرم گران قیمت در شیشه لوکس درمان کردند، B از یک مرطوب کننده مرسوم و موجود در شیشه لوکس استفاده کرد و C از کرم گران قیمت پر شده در یک شیشه خنثی استفاده کرد. ارزیابی توسط افراد متخصص انجام شد.

شرکت کنندگان با استفاده از شیشه های A و B نسبت به شرکت کنندگان با استفاده از شیشه C محصول بیشتری مصرف کردند و در نتیجه شیشه لوکس مطابقت بهتری داشت. از نظر تأثیر محصولات بر روی چین و چروک و صافی و همچنین احساس جوانی یا زیبایی پوست تفاوت معنی داری با یکدیگر نداشتند. و ظاهر پوست آنها یکی بود.

 مصرف بیش از اندازه محصول تاثیر آن را افزایش نمی دهد!

میزان مصرف هر محصول با محصولات دیگر متفاوت است که معمولا میزان مجاز و طریقه مصرف هر یک از این محصولات در بروشور مخصوص آن نوشته می شود. بعضی از افراد برای تاثیر گذاری بیشتر، لایه های ضخیمی از کرم ها را استفاده می کنند که هیچ نقشی در افزایش تاثیر آن ندارد.

دیدگاه‌ها ۱

کد تأیید با موفقیت ارسال شد