حراج آخر سال

آموزش استفاده از پوشک بزرگسال

روش استفاده از پوشک بزرگسال
روش استفاده از پوشک بزرگسال

جهت رعایت بهداشت و نظافت شخصی افرادی که از برخی بیماری ها رنج می برند، در بستر بیماری قرار دارند و مشکل بی اختیاری ادرار یا مدفوع دارند استفاده از پوشک بزرگسال الزامی می باشد. این محصولات جاذب در انواع مختلف برای استفاده خانم ها و آقایان ارائه می شوند و بر اساس سایز و سن مصرف کننده قابل انتخاب هستند. اغلب افراد در سن پیری و کهنسالی با مشکلاتی در کنترل ادرار رو به رو می شوند که با توجه به افزایش سن امری شایع و طبیعی است. از این رو در این مقاله به بحث در مورد آموزش بستن پوشک بزرگسالان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از پوشینه بزرگسالان

آموزش استفاده از پوشک بزرگسال

اولین قدم برای کنترل بی اختیاری ادرار پس از مراجعه به پزشک، استفاده از پوشک های مخصوص بزرگسالان است که برای افراد مسن بسیار ضروری می باشد. استفاده از این محصولات مزایای فراوانی دارد که در ادامه چند مورد را معرفی خواهیم کرد.

ایجاد احساس راحتی و اطمینان خاطر در سالمندان: این محصولات جاذب با قابلیت جذب ادرار و مدفوع از کثیف شدن محیط و ایجاد لکه در لباس ها جلوگیری می کنند و سبب می شوند تا فرد و نزدیکانش در طول روز آرامش خاطر داشته باشند.

کاهش استرس: این محصولات بهداشتی استرس ناشی از کثیف شدن لباس ها و نگرانی پیدا کردن دستشویی هنگام نشت کردن ادرار را از بین می برند.

استفاده آسان و راحت: انواع پوشینه سالمندان روش استفاده آسان و راحت برای خود بیمار و نزدیکانش فراهم می کنند که این مزیت سبب سهولت در باز کردن و بستن محصول می گردد.

مشخص نبودن پوشک در زیر لباس: ساختار جاذب و نازکی دارند و بنابراین پوشک در زیر لباس مشخص نیست.

معایب استفاده از پوشک سالمندان

با توجه به اینکه تفکر منفی درباره استفاده از این محصولات وجود دارد؛ انکار مشکل بی اختیاری منجر به انکار نیاز به استفاده از چنین محصولات بهداشتی و مراقبت شخصی می شود.

استفاده از پوشک به دلیل اینکه اتفاقی جدید برای سالمند یا بیمار می باشد؛ ممکن است مصرف کننده در هنگام حرکت و فعالیت احساس ناامنی داشته باشد.

پوشک کردن بزرگسالان به معنای تایید مشکل بی اختیاری ادرار در سالمندان می باشد و به همین سبب مشکلات عاطفی را در سالمندان به وجود می آورد.

آموزش نحوه استفاده از پوشک شورتی بزرگسالان

  1. برای تعویض ابتدا مکان خصوصی را انتخاب کنید تا بیمار احساس راحتی و امنیت داشته باشد. ترجیحا چیزی در نزدیکی باشد تا فرد بتواند به آن تکیه دهد یا آن را بگیرد.
  2. برای جلوگیری از تماس دست هایتان با ادرار یا مدفوع از دستکش لاتکس استفاده کنید.
  3. همچنین برای جلوگیری از آلوده شدن ملحفه در هنگام تغییر پوشک، یک ملافه تمیز روی ملافه ها قرار دهید.
  4. جهت تسریع روند تعویض، پوشک سالمند جدید را از قبل آماده کنید.
  5. پوشک کثیف را از بغل پاره کرده، بپیچید و به سطل آشغال بیاندازید.
  6. نواحی آلوده سالمند را از جلو به عقب با دستمال مرطوب یا حوله نم دار پاک کنید. سپس با حوله خشک و تمیز رطوبت محل پاک شده را خشک کنید. در نهایت از پودر تالک یا لوسیون و کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  7. هنگام استفاده از پودر تالک یا محصولات مرطوب کننده بر روی نواحی قرمز، ملتهب و سوخته پوست سالمندان، مراقب باشید تا لایه نازکی از این محصولات را بزنید. چرا که استفاده مقدار زیاد سبب مرطوب ماندن پوست و قرمزی و سوزش بیشتر پوست می گردد.
  8. نحوه استفاده از پوشک شورتی برای خود بیمار و نزدیکانش راحت می باشد. کافیست جهت پوشک شورتی را تنظیم نمایید و آن را مانند یک لباس زیر به سالمند بپوشانید یا کمک کنید تا فرد پوشک را بپوشد و سپس آن را به آرامی بالا بکشید.
  9. در نهایت دستکش های خود را در بیاورید و دست هایتان را با صابون و آب ولرم بشویید.
دیدگاه‌ها ۰

کد تأیید با موفقیت ارسال شد