حراج آخر سال

10 روش خانگی برای سفید کردن دندان که از آن خبر ندارید!

سفید کردن دندان

داشتن دندان های سفید و سالم یکی از ملاک های زیبایی صورت است و قطعا هرکسی دوست دارد که لبخندی زیبا و درخشان داشته باشد. به همین دلیل است که افراد زیادی برای درمان های زیبایی و سفید کردن دندان ها به مطب های دندان پزشکی مراجعه می کنند و معمولا هزینه های گزافی را بابت آن می پردازند. در این میان شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که حتی اگر از دندان های زرد و لکه دار خسته شده باشید، این هزینه های سرسام آور باعث شود که از خیر سفید کردن دندان ها گذشته و در واقع عطایش را به لقایش ببخشید. اما قطعا خوشحال می شوید اگر بدانید که راهکارهای طبیعی و ارزان قیمتی نیز وجود دارد که می تواند شما را به داشتن دندان های سفید و درخشان امیدوار کند. در این مطلب به راه و روش های طبیعی سفید کردن دندان ها در خانه می پردازیم تا با استفاده از کم هزینه ترین راه ها، ایده آل ترین نتیجه را بگیرید.

نوشیدن آب راهی برای سفید کردن دندان ها!

آب

چه کسی می تواند تصور کند آبی که از شیرهای منزل جاری می شود می تواند از بروز لکه های دندانی جلوگیری کرده و آن ها را درخشان تر جلوه دهد؟ اگرچه شاید آب نتواند لکه های قدیمی دندان را تمیز کند، اما مطمئنا می تواند از بروز لکه های جدیدتر پیشگیری کند.

هر بار که مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی مصرف می کنید، بلافاصله یک لیوان آب مصرف کنید تا رنگ این مواد از روی دندان ها پاک شود. رعایت این نکته و مصرف زیاد آب می تواند به مرور زمان دندان ها را مانند مروارید درخشان کند.

مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید

مسواک زدن روزانه دندان ها و استفاده از نخ دندان به تنهایی می تواند از بروز لکه های دندانی پیشگیری کرده و به افزایش سلامت دندان ها کمک کند. سعی کنید بعد از هر وعده غذایی مرتبا دندان ها را مسواک بزنید تا از فعالیت باکتری های دهان جلوگیری شود.

آب

از خمیردندان های سفید کننده استفاده کنید

اگر تمامی موارد بالا را امتحان کرده و نتیجه مطلوبی نگرفته اید می توانید از خمیردندان های سفید کننده استفاده کنید. برندهای پیشرویی مانند اورال بی (Oral-B)، کلگیت (Colgate)، سیگنال (Signal) و … محصولات موثری عرضه می کنند که استفاده از این محصولات می تواند به مرور زمان دندان ها را سفید و درخشان کند.

سرکه سیب داروی طبیعی سفیدی دندان ها!

آب

دهانتان را یک دقیقه با سرکه سیب شست و شو دهید تا بلافاصله تاثیر آن را روی سفید شدن دندان ها ببینید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگرچه سرکه سیب یک سفید کننده کاملا طبیعی است، اما به هیچ عنوان نباید آن را بصورت روزانه مصرف کنید؛ چرا که خاصیت اسیدی این ماده می تواند به مرور زمان مینای دندان ها را از بین ببرد.

سفید کردن دندان های زرد با هیدروژن پراکسید!

سالیان سال است که از هیدروژن پراکسید به عنوان ماده سفید کننده و ضد باکتری در ترکیبات اکثر خمیردندان ها و محصولات مراقبت دندان استفاده می شود. شما می توانید کیت های هیدروژن پراکسید را بدون نیاز به نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه کنید.

کافیست هیدروژن پراکسید 3 درصد را تهیه کرده و روی مسواکتان آغشته کنید و دندان ها را با آن تمیز کنید تا رنگ آن ها فورا سفید و درخشان شود. به این نکته توجه کنید که هرگز نباید مصرف این ماده تبدیل به عادت روزانه شود؛ چرا که استفاده بیش از حد از هیدروژن پراکسید می تواند آسیب جدی به دندان ها وارد کرده و سبب حساس شدن لثه ها شود.

سفید کردن دندان ها با زغال!

شاید برایتان جالب باشد که یک ماده سیاه رنگ چگونه می تواند دندان ها را سفید کند؟ زغال حاوی کربن فعال طبیعی است که روی سطح دندان ها چسبیده و لکه های سطحی دندان که در اثر استفاده بیش از حد نوشیدنی ها و مواد غذایی نظیر چای، قهوه و نوشابه به وجود آمده اند را از بین می برد. پس از جمله ارزان ترین راههای سفید کردن دندان در خانه استفاده از زغال می باشد.

کافی است چند تکه زغال را بردارید و خوب پودر کنید، آن را با آب مخلوط کرده و ماده ای خمیری مانند درست کنید و سپس با آن دندان ها را مسواک بزنید. کمی صبر کنید و سپس دندان هایتان را آبکشی نمایید.

رفع زردی دندان ها در خانه با روغن های طبیعی

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن آفتاب گردان، کنجد و نارگیل، میکروب ها و باکتری های دهان را از بین برده و از بوی نامطبوع دهان و دندان هم جلوگیری می کند و در نتیجه دندان هایتان سفید و سالم تر خواهند ماند.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین از دسته مواد طبیعی است که در هر شرایطی می تواند مفید واقع شود. وقتی صحبت از سفید کردن دندان در خانه می شود، در این حوزه نیز خوب عمل می کند. با اضافه کردن مقداری هیدروژن پراکسید به جوش شیرین و تهیه خمیر می توانید مسواک بزنید تا لکه و زردی دندان ها تا حدود زیادی کم شود.

دندان های سفیدتر با آناناس!

اگر از طرفداران این میوه گرمسیری هستید این مورد گزینه ای ایده آل برای شماست! آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که برای سفید کردن دندان ها بسیار مفید است. مطالعات مربوط به بروملین نشان می دهد که برای سفید کردن دندان ها بسیار مفیدتر از یک خمیر دندان معمولی است!

مواد غذایی کلسیم دار مصرف کنید

لکه دار شدن و ایجاد زردی روی دندان ها ناشی از مینای ضعیف دندان است. با قرار دادن غذاهای طبیعی و کلسیم دار در برنامه های غذایی خود می توانید دندان ها را تقویت کرده و از مینای دندان به عنوان سدی در برابر لکه ها استفاده کنید. پنیر، کره، ماست و تخم مرغ از جمله مواد غذایی سرشار از کلسیم به شمار می روند.

دیدگاه‌ها ۰

کد تأیید با موفقیت ارسال شد