حراج آخر سال

خواص وازلین برای پوست مو و ناخن

برای اکثر مردم ، وازلین یک روش ایمن و مقرون به صرفه برای رطوبت رسانی به پوست است از این رو ما قصد داریم در این مقاله شما را با خواص وازلین برای پوست، مو، ناخن و مژه آشنا کنیم.

قبل از هر چیز بهتر است بدانید وازلین یک محافظ بینظیر برای پوست های حساس می باشد؛ خراش ها و سوختگی های جزئی پوست را بهبود می بخشد و مکمل عالی برای بهبود بریدگی ها و کوفتگی های کوچک است.

همچنین اگر به بیماری پوستی مانند روزاسه یا پسوریازیس مبتلا هستید استفاده از وازلین برای پوست هیچ عوارضی نداشته و با خیال آسوده بدون احساس خطر از این محصول می توان استفاده کنید.

مطالعه مقاله: راهنمای خرید هدیه روز مادر

خواص وازلین برای صورت و پوست

خواص وازلین برای صورت

نرم کننده لب ها

می توانید به جای خرید بالم های لب گران قیمت ، مقدار کمی وازلین بر لب هایتان بزنید تانرم ، ابریشمی و عاری از سلول های مرده شود.

ضد چین و چروک

وازلین به علت داشتن میزان بالایی ویتامین های A و E اثراتمنفی رادیکال های آزاد محیطی را خنثی می نماید و از ایجاد چین و چروک زودرس جلوگیری می کند. ناحیه ای که روی آن اعمال می شود باید تمیز و بدون آرایش باشد. بهترین زمان استفاده شب هنگام می باشد.

پاک کننده آرایش

برای از بین بردن ریمل مژه و خط چشم ، کافی است میزان اندکی از آن را روی یک پنبه قرار دهید و محصول را به آرامی روی پلک ها و مژه ها فشار دهید. اگرچه به طور کلی برای ناحیه چشم بی خطر است ، اما توصیه می شود در حین عمل چشم ها را بسته نگه دارید.

درمان و تسکین آفتاب سوختگی

از خاصیت نرم کنندگی و آرام بخشی این ماده می توان برای درمان سوختگی های سطحی استفاده کرد. برای کاهش درد و قرمزی باید وازلین را روی مناطق آسیب دیده بمالید. همچنین برای جلوگیری از باقی ماندن جای زخم وازلین را هر روز بر روی آن اعمال کنید.

مرهمی برای خشکی و ترک پا

خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کننده ی این محصول برای  کاهش وجود پینه و خشکی در پا مفید است. آن را هر شب قبل از خواب استفاده کنید .

مطالعه مقاله: تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

خواص وازلین برای مو

خواص وازلین برای مو

درمان موخوره

روغن ها و ویتامین های طبیعی موجود در وازلین موخوره را درمان کرده و رطوبت از دست رفته موها را بازیابی می کند. این محصول به تقویت هر رشته از مو کمک می کند و از ریزش بیش از حد آن جلوگیری می کند. با این حال ، کسانی که موهای چرب بالایی دارند باید در استفاده از وازلین دقت نمایند ، زیرا ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت آنها شود.

درمان شوره سر

افرادی که به دلیل تغییر چربی طبیعی پوست سر دچار شوره می شوند می توانند خشکی و خارش را با این محصول کاهش دهند. قبل از دوش گرفتن آن را روی سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا به خوبی نفوذ کند.

نرم کننده ی طبیعی موها

چربی ها و مواد فعال وازلین برای درخشش و لطافت موها ایده آل است. آن را از وسط مو تا انتهای آن بمالید و با آب فراوان بشویید.

تقویت مژها

ثابت شده است که استفاده روزانه از مقدار کمی وازلین می تواند مژه ها را محکم، طولانی و حجیم نگه دارد. کافی ست مقداری از آن را با استفاده از ریمل تمیز از ریشه تا نوک مژه ها بپوشانید.

درمان خشکی کوتیکول های ناخن
خشکی و ضعف کوتیکول ها پیامدهای منفی برای سلامت ناخن دارد. به منظور حل این مشکل ، مقداری وازلین برداشته و هر روز مانند یک مرطوب کننده آن را مالش دهید. 

معایب وازلین

خواص وازلین

در کنار تمامی خواص وازلین استفاده از آن برای کسانی که به این محصول حساسیت خاصی دارند توصیه نمی شود و در صورت استفاده ممکن است منجر به بروز آلرژی شود.

همچنین در افرادی که دارای پوست چرب می باشند می تواند باعث افزایش تولید سبوم و ایجاد جوش های سرسیاه شود.

سخن آخر

ژله نفتی به دلیل خاصیت نرم کنندگی که دارد توانایی بالایی در کمک به بهبود و ایمنی پوست دارد از این رو مدت هاست که در صنعت پزشکی و زیبایی مهم بوده و در حال استفاده می باشد.

در هنگام استفاده از وازلین به دنبال بهترین مارک وازلین برود تا اثرات مثبت آن را با گذشت زمان احساس کنید.

از جمله بهترین برندهای در حال حاضر متعلق به محصولات کامان می باشد که در فروشگاه های اینترنتی و مغازه ها قابل تهیه و خرید می باشد.

دیدگاه‌ها ۱

    diba_sadri@gmail.com

    مقالاتتون خیلی مفیده . من تازه متوجه شدم که این مقالات رو به سایت اضافه کردین . این همه خواص وازلین رو نمیدونستم . ممنونم از شما

کد تأیید با موفقیت ارسال شد