حراج آخر سال

صابون یا شامپو بدن؟ کدام یک برای شستشو مناسب تر است؟

این روزها تنوع های زیادی که در بازار محصولات شوینده و استحمام وجود دارد؛ صابون های متنوع، شامپوهای بدن و اخیرا ژل های شستشو که با ویژگی های گوناگون و با تبلیغات زیادی عرضه می شوند و سبب شده اند که انتخاب یک محصول مناسب برای شستشو و تمیز کردن بدن و صورت به کاری سخت و سردرگم کننده تبدیل شود. حال صابون یا شامپو بدن انتخاب نماییم یک سوال است که زز اگرس سعی نموده شما را در این امر راهنمایی نماید.

صابون یا شامپو بدن ؟ کدام یک برای شستشو مناسب تر است؟

شما از صابون استفاده می کنید یا شامپو بدن ؟ در این مطلب می خواهیم به بررسی معایب و مزایای هر کدام از آن ها بپردازیم و در انتها یک برنده از میان این دو شوینده انتخاب کنیم! با زز زاگرس همراه باشید.

صابون

صابون یا شامپو بدن؟ کدام یک برای شستشو مناسب تر است؟

صابون ها یکی از قدیمی ترین مواد شوینده هستند که در گذشته نیز به شکل های متفاوت و از چربی های حیوانی تهیه می شدند. اما آیا تا به حال به این نکته فکر کرده اید که چرا صابون ها هزاران سال است که در بین مردم دنیا جزء یکی از ابزارهای همیشگی نظافت به شمار می روند؟

  • یک انتخاب مقرون به صرفه

صابون با دوام و با صرفه است. هیچ هدر رفتگی ندارد و وقتی می خواهید بدنتان را بشویید، کمی آب به آن اضافه کرده و تنها به مقداری که نیاز دارید را از آن مصرف می کنید.

  • کار اصلی خود را به بهترین نحو انجام می دهد!

صابون کار پاک کردن آلودگی ها و کثیفی ها را به بهترین نحو ممکن انجام داده و بوی نامطبوع بدن را از بین می برد.

صابون ها تنوع زیادی دارند، از صابون های آنتی باکتریال گرفته تا آن هایی که مواد شیمیایی قوی تری دارند. البته باید توجه داشته باشید که صابون های قوی تر فقط برای شستشوی دست ها تولید می شوند و نباید از آن ها برای شستشوی بدن استفاده کرد.

  • صابون ها دوستدار محیط زیست

دلیل سومی که باعث می شود استفاده از صابون نسبت به شامپو بدن برتری داشته باشد این است که صابون سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد و معمولا در بسته بندی های کاغذی و مقوایی ارائه می شود و برخلاف شامپوهایی که در بسته بندی پلاستیکی ارائه می شوند به محیط زیست آسیب نمی زند.

صابون یا شامپو بدن؟ کدام یک برای شستشو مناسب تر است؟

صابون های بدون رایحه برای پوست های حساس

اگرچه امروزه انواع مختلفی از صابون ها با رایحه های مختلف تولید می شود، اما هنوز هم انواع بدون عطر زیادی از آن ها وجود دارد. بر خلاف شامپو بدن ها که اغلب در ترکیباتشان مواد عطری دارند.

بنابراین اگر به عطر و بوی مواد شوینده حساسیت و آلرژی داشته باشید استفاده از یک صابون ساده، ایده آل ترین گزینه برایتان محسوب می شود.

  • بی نیاز از لیف!

دلیل آخری که شاید باعث شود به استفاده از صابون تمایل داشته باشید، این است که هنگام استفاده از صابون به لیف نیاز ندارید و می توانید به وسیله آن هر بخشی از بدنتان را که می خواهید شستشو دهید.

شامپو بدن

صابون یا شامپو بدن؟ کدام یک برای شستشو مناسب تر است؟

در طول یک دهه اخیر تنوع شامپو بدن ها بسیار افزایش یافته و به نوعی شاهد انفجار این محصولات در بازار بوده ایم و در نتیجه تعداد مصرف کنندگان این شوینده ها هم افزایش پیدا کرده است.

اما چرا با اینکه صابون ها بسیار با صرفه تر هستند، بسیاری از مردم دوست دارند از شامپو بدن استفاده کنند؟

  • شامپو بدن ها مرطوب کننده بهتری هستند

در ترکیبات اکثر شامپوهای بدن از مواد مرطوب کننده استفاده می شود و درنتیجه باعث خشکی و کشیدگی پوست نمی شوند. در حالی که بیشتر صابون ها به علت قدرت پاک کنندگی قوی پوست را خشک می کنند.

  • شامپو بدن ها اثر ملایم تری روی پوست دارند

روی پوست بدن انسان چربی های ضروری وجود دارد که برای فرآیندهای بیولوژیکی، پوست به آن ها احتیاج دارد. به همین دلیل بعضی اوقات و مخصوصا در مواقعی که روزانه دوش می گیرید لازم نیست که تمامی چربی های روی پوست را از بین ببرید؛ چرا که این کار پوست شما را کاملا خشک می کند.

از این رو شامپوهای بدن به منظور پاک کنندگی ملایم پوست طراحی و تولید شده اند.

  • بهداشتی تر هستند!

فرض کنید هنگام استفاده از صابون با یک تار مو روی آن رو به رو شوید! حتما می توانید تصور کنید که مواجه شدن با این صحنه می تواند چقدر برایتان انزجار آور باشد. مخصوصا زمانی که ندانید چه کسی از صابون شما استفاده کرده است.

اما با خیال راحت می توانید از شامپو بدن استفاده کرده و باقی مانده آن هم بصورت کاملا بهداشتی داخل بسته بندی محصول حفظ شود و البته هیچ مویی هم به خود نگیرد!

صابون یا شامپو بدن؟ کدام یک برای شستشو مناسب تر است؟

رایحه درمانی

قدرت بو! رایحه مناسب می تواند انرژی شما را برای انجام کارهای روزمره افزایش دهد. اگر یک دوش آب گرم 15 دقیقه ای می گیرید، باید نهایت لذت را از آن ببرید. شما می توانید این تجربه لذت بخش را با شامپو بدنی خاص و با رایحه ای شگفت انگیز بدست آورید.

  • همراه بی دردسر سفر

مطمئنا به همراه داشتن یک شامپو بدن با بسته بندی مناسب هنگام سفر خیلی آسان تر و بهتر از یک صابون خیس شده و کفی است. تنها چیزی که لازم دارید این است که شامپو را بردارید و راه بیفتید و دیگر نیازی ندارید که دنبال جا صابونی و یا مکان تمیز و مناسب برای نگهداری صابون بگردید.

همانطوری که خواندید صابون یا شامپو بدن هر کدام معایب و مزایای خود را دارند و اینکه شما از کدام محصول استفاده کنید به سلیقه و بهداشت شخصی خودتان بر می گردد تا با بررسی علایق و همچنین ویژگی های پوست، بهترین شوینده مخصوص خودتان را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها ۱

کد تأیید با موفقیت ارسال شد