حراج آخر سال

7 قابلیت ناشناخته قرص ماشین ظرفشویی!

امروزه قرص های ماشین ظرفشویی در انواع مختلفی تولید شده و یکی از پر استفاده ترین محصولات آشپزخانه محسوب می شوند. همانطور که می دانید کاربرد اصلی قرص ها تمیز کردن چربی و کثیفی ظروف است؛ اما به نظرتان آن ها می توانند کاربرد دیگری هم داشته باشند؟! قابلیت های قرص ماشین ظرفشویی بسیار زیاد است، پس همراه ما باشید.

کاربردهای قرص ماشین ظرفشویی

فرض کنید محصولی که تهیه کرده اید با دستگاه شما سازگاری ندارد یا به خاطر عدم استفاده در طولانی مدت تاریخ انقضای آن تمام شده است؛ قبل از اینکه به فکر دور ریختن قرص ها باشید به شما 7 ایده خلاقانه و جالب برای استفاده از آن ارائه می دهیم. با ما همراه شوید.

شستشوی لکه های رنگی از روی لباس های سفید

احتمالا تا کنون برایتان پیش آمده که به اشتباه لباس های رنگی را با لباس سفید رنگ داخل ماشین لباسشویی انداخته و پس از شستشو متوجه شوید که لباس سفید، رنگ لباس های دیگر را به خود گرفته است. هیج جای نگرانی وجود ندارد! کافی است دفعه بعدی که لباس سفیدتان را می شویید، یک قرص در کنار آن حل کنید!

تمیز کردن اجاق گاز و فر


از دیگر قابلیت های قرص ماشین ظرفشویی تمیز کردن سوختگی های قدیمی غذا و چربی ها از روی اجاق گاز و فر می باشد. برای این کار باید سطح اجاق گاز یا فر را 10 دقیقه با آب داغ خیس کرده و با استفاده از یک دستکش قرص را به آرامی روی سطح بکشید و سپس به وسیله اسفنج یا حوله کاغذی آن را تمیز کنید.

همچنین می توانید یک قرص را داخل آب داغ حل کرده و این محلول را تا چند ساعت روی اجاق گاز و فر قرار دهید تا چربی ها و سوختگی ها کاملا تمیز شوند.

پاک کردن لکه های مداد رنگی از روی دیوار

اگر کودک بازیگوشی دارید که همه­ ی ایده های خلاقانه اش را با مداد رنگی روی دیوار پیاده می کند، برای از بین بردن لکه های رنگی روی دیوار می توانید از قرص ها استفاده کنید.

یک قرص را در یک چهارم لیوان آب حل کرده و از آن برای تمیز کردن دیوار استفاده کنید. هنگام انجام این کار از دستکش های پلاستیکی و از پارچه و اسفنج استفاده کنید.

تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی

استفاده از قرص ترفندی عالی برای تمیز کردن جرم ها و رسوبات داخل درام ( دیگ ) ماشین لباسشویی است. بدین منظور یک برنامه شستشو با حرارت بالا را به همراه یک یا دو قرص انتخاب و اجرا کنید تا رسوبات دستگاه تا حد زیادی تمیز شوند.

براق کردن فلزات

این ترفند روی فلزات ضد زنگ و مخصوصا قاشق، چنگال و سینک ظرفشویی به خوبی جواب می دهد. کافیست یک قرص را درون یک ظرف حاوی آب داغ حل کرده و فلزات را داخل آن قرار دهید. 24 ساعت به آن فرصت دهید تا فلزات جلوه ای براق و درخشان پیدا کنند.

تمیز کردن توالت فرنگی

اگر کاری سخت تر از تمیز کردن زباله ها وجود داشته باشد، قطعا تمیز کردن سرویس بهداشتی یکی از آن ها است. اما خوشبختانه می توانید با یک قرص ظرفشویی سختی این کار را کمتر کنید.

یک قرص را داخل توالت فرنگی انداخته و صبر کنید تا حل شود، سپس با یک فرچه دستشویی به راحتی می توانید کثیفی ها و رسوبات را پاکسازی کنید.

پاکسازی رسوبات شیشه حمام

زدودن لکه های سخت آب و مواد معدنی روی شیشه ها کاری مشکل به نظر می رسد. اگر از دیوارهای شیشه ای و یا آینه در حمامتان استفاده می کنید، به آسانی می توانید با یک قرص  رسوبات ایجاد شده روی آن ها را پاک کنید.

کافیست مقدار اندکی آب گرم روی شیشه اسپری کرده و بوسیله دستکش قرص را به آرامی روی سطح بکشید و سپس با یک اسفنج یا حوله پارچه ای آن را تمیز کنید.

دیدگاه‌ها ۱

کد تأیید با موفقیت ارسال شد