حراج آخر سال

9 راهکار طلایی برای پیشگیری و درمان موخوره

موخوره  یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. عواملی مانند رنگ کردن های مکرر، دکلوره و مش، استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی و فر کننده ها، بستن مداوم و پر تنش مو باعث خشکی و بی روح شدن مو می شود.

انتهای مو یکی از حساس ترین نقاط مو است. شکستگی های انتهای مو به دلیل ضعیف شدن موهای این ناحیه رخ می دهد. چربی های طبیعی تولید شده در پوست سر نمی توانند به انتهای موها برسند و این ناحیه به دلیل ضعیف شدن شروع به شکستن می کند. در صورت عدم مراقبت منظم، موهای سر روز به روز ضعیف تر و بی روح تر می شوند.

چه کسی خواهان موهای  کسل، خشک و خشن است؟ موهای ما حتی اگر نخواهیم دائما در حال شکستن و آسیب می باشند. تصور می شود که تنها راه خلاص شدن از شر این موهای شکسته، کوتاه کردن می باشد.  اما در واقع این گونه نیست. راه های مختلفی جهت درمان و پیشگیری از شکستگی و موخوره وجود دارد که ما در این جا به بیان آنها می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مطالعه مقاله ۴ راهکار عملی پیشگیری و درمان ریزش مو

ترفندهای مقابله با موخوره

  1. از شامپو های ترمیم کننده و مناسب موهای خود استفاده کنید

وقتی به طور مرتب از موهای خود مراقبت نمی کنید شکستگی های ایجاد شده بیشتر و بیشتر خواهد شد. .برای جلوگیری از این مسئله ، قطعاً باید محصولی با مواد مغذی انتخاب کنید که موهای شما را علاوه بر تمیز کردن ترمیم نیز نماید.

شامپوهای گیاهی به لطف محتوای مغذی حاوی کراتین،  روغن ها و  ویتامین های طبیعی رشته های مو را تغذیه نموده و مانع از شکستی و آسیب آنها خواهد شد.

 از شامپوهای بدون سولفات و بدون نمک نیز غافل نشوید. شامپوهای بدون سولفات و نمک به دلیل اینکه کف زیادی تولید نمی کنند سبوم اضافی موها را از بین نبرده و باعث خشکی و آسیب دیدگی موها و در نتیجه ایجاد موخوره شدید نمی شوند.

  1. نرم کننده های مو را فراموش نکنید

اگر دارای موخوره هستید و یا بعد از استحمام نمی توانید موهای خود را به آسانی شانه کنید؛ استفاده از کرم مو، ماسک مو و نرم کننده ها را فراموش نکنید. به خصوص کرم های مراقبت از مو مغذی در از بین بردن شکاف و ساییدگی انتهای مو بسیار موثر هستند. نرم کننده جز تهویه ی مطبوع مو ها به حساب می آید که از آسیب و شکستگی کوتیکول های مو جلوگیری به عمل می آورد. موهای خشک شانه پذیری آسانی نداشته و پس از استحمام و خشک کردن آن ها توسط حوله دچار سایش شده و خواهند شکست. این محصولات با ایجاد نرمی و لطافت در ساقه های مو مانع از ایجاد موخوره یا دوشاخ شدن در آنها خواهند شد.

مشاهده ی کلیه محصولات مراقبت از مو

  1. اثر وسایل حرارتی بر موهای خود را به حداقل برسانید

یکی از مهمترین دلایل ایجاد موخوره استفاده مکرر و زیاد از وسایل حرارتی چون سشوار می باشد. از حالت دادن به موهای خود در برابر گرما خودداری کنید. اگر مجبور هستید؛ این روش ها را در کمترین زمان انجام دهید. همچنین می توانید سشوار خود را از گرم به سرد تنظیم کنید.

قبل از اینکه موهایتان را با گرما خشک کنید قطعاً باید به وسیله ی کرم و اسپری های مراقبت از حرارت محافظت کنید. تا آسیب ناشی از گرما به موهای شما به حداقل برسد و از شکستن موهای شما در اثر گرما جلوگیری شود. این محصولات از مو تا 180 درجه محافظت می کنند و در عین حال شکستگی ها را تغذیه و ترمیم می کنند و مانع از دوشاخ شدن انتهای آنها می شوند.

فرایند حالت دهی مو را به درستی انجام دهید. به جای اینکه موهای خود را از انتها حالت دهید آن را از ریشه مو شروع کنید. انتهای مو در خارج از آهن قرار می گیرد و در نتیجه مانع از آسیب آن می شود. به همین دلیل ، توصیه می کنیم رشته ها را با در دست گرفتن انتهای موها روی اتو مو بپیچید. بنابراین گرما انتهای مو را لمس نمی کند.

  1. موهای خود را مرطوب کنید

یک نکته حیاتی در جلوگیری از موخوره و شکستن مو، مرطوب سازی کافی مو است. آبرسانی موها و استفاده از محصولات مرطوب کننده مو سر مانند کرم مو، اسپری و سرم های مو می توانند از خشکی و شکستگی موها جلوگیری نمایند. بمب های آبرسان مو ضمن نرمی، شادابی و لطافت موهای شما قدرت احیاکنندگی بی نظیری خواهند داشت.

  1. از برس هایی با الیاف درشت و نرم استفاده کنید

از آنجایی که روزانه به شانه زدن موهای خود مبادرت می کنید باید از برس هایی با الیاف درشت و نرم در این راستا استفاده نمایید. شانه های متراکم و پلاستیکی آسیب های زیادی به تار های موی شما وارد خواهند کرد و سبب شکستگی آنها خواهند شد. با این حال، اگر می خواهید موهای خود را در حالت خیس شانه کنید، زمان ایده آل، بعد از استفاده از نرم کننده است.

  1. از برس هایی با الیاف درشت و نرم استفاده کنید

رشد موهای آسیب دیده و شکسته هیچ فایده ای ندارد. برداشتن منظم قسمت های شکافته شده فرآیندی است که به رشد مو کمک بیشتری می کند.

موهای شما قویتر و ضخیم تر شده و سبب استحکام تارهای مو می شود که در نتیجه بهترین روش پیشگیری و درمان موخوره به حساب می آید.

  1. موهای خود را با آب داغ نشویید

هنگام شستن موها از استفاده از آب خیلی گرم خودداری کنید. موهایتان را زیاد شستشو ندهید. آب داغ ضمن از بین بردن چربی های طبیعی مو سبب خشکی ساقه های مو شده و دچار شکستگی خواهند شد. اگر پوست کف سر شما هر روز دچار چربی می شود از شستن روزانه ی موهای خود بپرهیزید و شامپو خشک را جایگزین آن نمایید.

  1. موهای خود را محکم نبندید

از بستن محکم مو، بافتن آن و دم اسب کردن بیش از حد خودداری نمایید. به خصوص استفاده از گیره ها و کش های پلاستکی آسیب جدی به موها وارد می کنند.

  1. از قرار گرفتن مکرر در مقابل نور خورشید بپرهیزید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید موهای شما را خشک می کند. بنابراین موها ضعیف می شوند و موهای ضعیف مستعد شکستن هستند.

دیدگاه‌ها ۰

کد تأیید با موفقیت ارسال شد