حراج آخر سال

نحوه استفاده از کرم مو برای انواع موها

استفاده از کرم مو به عنوان برترین نرم کننده ی مو سر یکی از راهکار های اساسی برای ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده، وز و دارای موخوره می باشد. استفاده از هر محصولی نیاز به درک تکنیک های درست و روش های صحیح به کارگیری آن دارد تا سبب حصول نتیجه گیری بهتر شود. آیا روش استفاده از این محصول برای انواع موهای فر، وز، خشک، نرمال و چرب را می دانید؟ برای دانستن روش های استفاده از این محصول و تکنیک های به کارگیری آن با ما همراه باشید. 

طرز استفاده از کرم مو

طریقه ی استفاده از کرم مو

مشاهده انواع کرم مو

طرز استفاده از کرم مو برای موهای نرمال

  1. ابتدا موها را تمیز کنید . موهای چرب و کثیف قابلیت جذب کرم را نخواهند داشت.
  2. آب موهای خود را به طور کامل بگیرید تا حدی که کمی رطوبت و نم در آن باقی بماند. با حوله به روش گذاشتن و برداشتن این کار را انجام دهید.
  3. موها را به دو دسته ی مساوی تقسیم کنید. با توجه به اندازه و حجم موهای خود میزان مناسبی را بر روی دست خود ریخته و بر دو دست خود پخش کنید. سپس در سر تا سر موهای خود ماساژ دهید.  
  4. سپس موهای خود را به آرامی شانه کنید.

طرز استفاده از کرم مو برای موهای وز و خشک

  1. ابتدا موهای خود را در حمام به طور کامل بشویید. به نحوی آبکشی نمایید که شامپو در لابه لای موها وجود نداشته باشد.
  2. به وسیله ی حوله موها را طوری خشک کنید که اندکی رطوبت در آن باقی بماند.
  3. موهای نم دار را به آرامی شانه کنید.
  4. روش استفاده از کرم مو برای موهای وز و خشک کمی حساس است. میزان مناسبی از محصول را بر کف دست خود ریخته و با دو دست یا نوک انگشتان روی تمامی قسمت های مو گسترش دهید. تا تمامی نقاط موهای شما را فرا بگیرد.
  5. به وسیله ی شانه چوبی  موها را شانه کنید تا به طور یکنواخت در تمامی قسمتهای ساقه ی مو قرار بگیرد.
  6. موها را به چند قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به وسیله ی سشوار خشک کنید. کرم در برابر گرما جذب شده و اثر ضد وزی و خشکی آن فعال خواهد شد. با این روش موهای پراکنده و وز به بهترین صورت صاف و زیبا خواهند شد.

طرز استفاده از کرم مو برای موهای چرب

برای موهای چرب بهتر است مقدار کمتری از نرم کننده ها به ویژه محصولات مبتنی بر روغن استفاده شود. به هر حال ساقه های مو پیاپی در معرض شکستگی و موخوره قرار دارند. به ویژه اگر موهای خود را رنگ یا دکلره نموده اید و یا از وسایل حرارتی به میزان زیادی استفاده می کنید بهتر است از محصولات محافظتی استفاده نمایید.

  1. ابتدا موهای خود را با شامپوی مخصوص بشویید و آبکشی نمایید.
  2. به وسیله ی حوله به آرامی آبگیری نمایید و اندکی رطوبت باقی بماند.
  3. اندکی از کرم مو را با نوک انگشتان فقط به قسمتهای انتهایی و پایانی موها بزنید.
  4. برای جلوگیری از برخورد با ریشه ی موها بهتر است چند دقیقه صبر کنید تا موهای نم دارتان به طور کامل خشک شود و سپس شانه کنید.

تکنیک های دیگر استفاده از کرم مو

ترمیم عمیق موهای رنگ شده:

موهای دکلره و دارای رنگ و مش شدیدا دچار حساسیت شده و ساختار مو را تحت تاثیر قرار می دهند. استفاده از کرم مو، برای ترمیم عمیق موهای شکسته و آسیب دیده استفاده می شود. به عبارت دیگر کرم های روغنی به عنوان محافظ رنگ، قبل و بعد از استحمام مورد استفاده قرار می گیرند. و مانع آسیب دیدگی موها در رنگ کردن های زیاد می شوند. اینکار باعث بسته شدن فلس های مو شده و رنگ موی شما را ثابت نگه می دارد.  

استفاده ی دو گانه از کرم برای موهای خشک و آسیب دیده:

برای حصول نرمی و لطافت بیشتر و ترمیم و بازسازی موهای شکسته ی خود قبل از استحمام میزان مناسبی بر ساقه های مو بزنید و به آرامی ماساژ دهید. به اندازه ی حدود یک ساعت فرصت دهید تا کرم بر روی موهای شما اثر کند. و به عمق فولیکول های مو وارد شود. سپس به حمام رفته و موهای خود را به طور کامل بشویید. بعد از آبگیری از موهایتان دوباره از کرم استفاده نمایید.

تقویت موها: روزی دو الی سه بار  بر روی موهای تمیز خود ماساژ دهید و این کار را حداقل تا دو هفته ادامه دهید. این روش برای تقویت، ترمیم و آبرسانی مو استفاده می شود. دقت نمایید که در این روش موها باید تمیز باشد. در غیر این صورت کرم جذب موهای کثیف و چرب نخواهد شد.

خلاصه انواع استفاده از کرم برای موها:

✅موهای نرمالپخش کرم مو به سراسر مو و ماساژ
✅موهای خشک پخش کرم مو با شانه چوبی به سراسر مو
✅  موهای چرب    استفاده از کرم به نوک موها
✅  موهای رنگ شده    قبل و بعد از استحمام

فواید استفاده از کرم مو بعد از حمام

بعد از استحمام داشتن موهای نامرتب که به سختی شانه می شود دغدغه ی بیشتر افراد است اللخصوص کسانی که دارای موهای رنگ شده یا دکلره هستند که بر اثر آسیبهای ناشی از مواد شیمیایی موجود در انواع رنگ مو به خشکی و وز شدن دچار شده اند اینجاست که یک کرم می تواند با خواص نرم کنندگی عمل رطوبت رسانی به مو را انجام داده، مانع از خشکی و شکستگی و وز شدن مو گردد. از این رو یک محصول بهداشتی نرم و کرم مانند که مقداری از آن را بتوان به دست خود زده و مو را مخصوصا زمانی که خیس است آغشته کرده و شانه نمود یک راه حل بسیار عالی برای داشتن موهایی صاف،یکدست، سالم و نرم است.

معمولا از ماسک مو نیز حین حمام استفاده می شود تا خشکی حاصل از استفاده از شامپوها و سختی آب به حداقل برسد.

کرم مو

تفاوت کرم مو و ماسک مو

شاید بسیاری از افراد تفاوت این دو محصول را ندانند و به جای هم از آنها استفاده کنند.

عمده تفاوت در طرز استفاده از ماسک مو و کرم مو است. معمولا از ماسک ها در حمام و بعد از شامپو استفاده می کنند، اما از کرم ها بعد از استحمام و هنگام خشک کردن موها استفاده می شود.

تفاوت دیگر این محصولات، در نحوه اثر گزاری آن ها است. کرم ها معمولا برای شانه پذیری آسان تر استفاده می شوند و ظاهری درخشان به موها می دهند اما ماسک مو، به عنوان تغذیه کننده مو ها بوده و سبب بهبود زبری و خشکی آن ها می شود.

دیدگاه‌ها ۲

کد تأیید با موفقیت ارسال شد