حراج آخر سال

مهم ترین اسراری که متخصصان پوست نمی خواهند شما بدانید.

متخصصان پوست می خواهند شما پوست سالم و شاداب داشته باشید ، اما ممکن است همیشه به شما نگویند که چگونه در خانه و با کمترین هزینه می توانید اینکار را انجام دهید. عادتهای روزانه بسیاری وجود دارد که اگر آنها را کنار بگذارید می توانید با کمترین هزینه پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

 

ما در این مقاله 8 مورد را که می توانید با انجام و رعایت آنها پوست خود را در برابر پیری زود رس، لکه های پوستی و سرطان ایمن کنید. شما با تغییر برخی عادات و شیوه ی زندگی خود پوست سالم و شاداب خواهید داشت.

1- مصرف کافئین را کاهش دهید

یکی از عناصر اصلی داشتن پوست سالم هیدراتاسیون است. اما کافئین به دلیل اینکه باعث می شود بدن آب بیشتری را دفع کند و متابولیسم آن در کبد فعالیت دارد باعث  می شود برخی سموم در سطوح پایین تر دفع شوند.


بنابراین واقعاً لازم است که آب بیشتری برای کمک به دفع سموم بدن نوشیده شود ، اما برای اینکه به طور مناسب هیدراته شوید باید با آب اضافی جبران کنید. اگر نیاز به نوشیدنی گرم دارید بهترین گزینه آب گرم و لیموی تازه.

2- ریلکسینگ

به نظر می رسد زندگی ما هر ساله شلوغ تر و پرتحرک تر می شود و این مسئله ما را تحت فشارهای زیادی قرار می دهد. اغلب اوقات، اولین پاسخ ما به شکل شعله ور شدن آکنه، اگزما یا پسوریازیس است که برای رفع آن ، به سراغ داروهای گران قیمت برویم. اما ممکن است این استرس باشد که مسئله شما را ایجاد می کند.

 

مجله بخوانید، ورزش کنید، پیاده روی مکرر داشته باشید، یوگا بروید و در برنامه های سرگرمی گروهی شرکت کنید.

3- اجتناب از آرایش کردن هنگام ورزش

هنگام ورزش کردن به دلیل اینکه پوست عرق می کند به هیچ عنوان از آرایش در پوست صورت خود استفاده نکنید زیرا آرایش منافذ پوست را بسته و جلوی عرق کردن را می گیرد.

در صورت لزوم تنها استفاده از ریمیل ضد آب و یا براق کننده لب مجاز می باشد

4-  درمان برخی مشکلات پوستی با ویتامین A

امروزه کمبود ویتامین D مشکل بیشتر افراد علی الخصوص ایرانیان که به دلیل سبک زندگی خود بیشتر دچار مشکل می شوند. حمام آفتاب بهترین راه برای جبران این مشکل است اما اگر آفتاب بیشتر از 15 دقیقه به صورت مستقیم  بتابد بسیار خطرناک خواهد بود. برنزه کردن مداوم باعث پیری زودرس خواهد شد.

 

محصولات مراقبت از پوست با ویتامین A (معمولاً به عنوان رتینیل پالمیتات، رتینول یا ترتینوئین ذکر شده اند) در واقع می توانند برخی از اثرات قابل توجه آسیب پوستی را ترمیم کنند.

5- روش های مختلفی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست وجود دارد.

پرهیز از آفتاب و استفاده از ضد آفتاب بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست هستند. اما برخی از مکمل ها همچنین قادر به کاهش اثرات مضر در معرض آفتاب هستند.

روش عالی دیگر برای محافظت و درمان آسیب های موجود از طریق رژیم غذایی است. غذاهایی مانند زغال اخته ، هندوانه ، آجیل ، دانه ، هویج ، سبزیجات برگ ، گل کلم و چای سبز همه از سلامت پوست شما حمایت می کنند. این مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به جلوگیری از پیری زودرس و همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کنند و باعث می شود پوست سالم و شاداب داشته باشید.

6- برس های آرایش خود را مکرر بشویید.

 

روغنهای موجود در پوست ما به برس های آرایش منتقل شده و انواع کثیفی ها و میکروب ها را به خود جلب می کنند. استفاده از یک قلم موی کثیف شما را در معرض خطر آسیب به پوست قرار داده و باکتری ها و عفونت زیادی را به پوست شما وارد نماید و سبب پوسته پوسته شدن و لکه های پوستی شود. بنابراین بهتر است هفته ای یکبار تمام وسایل آرایش خود را حدالمقدور بشویید.

7- استفاده از رطوبت کافی برای جلوگیری از خشکی پوست


استفاده مداوم از مرطوب کننده ها می تواند از بروز خششکی پوست جلوگیری کند اما مهم ترین شگفتی برای که باعث آرامش و احیای پوست خشک می کند تنظیم سطح رطوبت اتاق شماست. حتی استفاده از روغنهایی مانند اسطوخودوس، لاوندر، آلوئه ورا و غیره می تواند تاثیر گذاری بهتری داشته باشد.

8- خواب منظم و کافی داشته باشید.

اگر نگران این هستید که پوست شما پفی، چروکیده و کدر باشد و یا دقیقاً پیرتر از آنچه که واقعاً هستید ، به نظر می رسید ، علت آن می تواند به دلیل آن باشد که خواب کافی نباشد. در کنار سیگار کشیدن ، ورزش نکردن و قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت نشده ، خواب کافی از نظر مواردی که می تواند شما را پیرتر به نظر برسد در صدر فهرست قرار دارد.

اینها ساده ترین عادات روزمره ی شماست که به راحتی با اصلاح آنها می توانید جوانتر شوید و پوست سالم و شاداب داشته باشید. استرس را رها کنید،  غذاهای تازه و سالم بخورید، خواب کافی داشته باشید و از آرایش کردن قبل از ورزش بپرهیزید.. همه این اقدامات می توانند ارزان قیمت باشند اما برای داشتن  پوست سالم نقش اساسی دارند.

(activefeel (2020

 

دیدگاه‌ها ۰

کد تأیید با موفقیت ارسال شد