حراج آخر سال

تاثیر دهانشویه در از بین بردن ویروس کرونا

در این مقاله سعی بر آن شده تا شما را با تاثیر دهانشویه در از بین بردن ویروس کرونا آگاه سازیم چرا که ممکن است برای هر فردی این سوال پیش آید که رابطه بین ویروس جدید کرونا و دهان شویه چیست؟ آیا واقعا این محلول ویروس کرونا را از بین می برد؟ فواید استفاده از آن برای سلامت دهان و دندان چه می تواند باشد؟

با شیوع ویروس کرونا و گسترش آن در سراسر جهان سازمان بهداشت جهانی رسما آن را به عنوان یک بیماری همه گیر معرفی کرد. ویروس سارس-کوو-2 ( SARS-COV-2 ) عامل بیماری کووید-19 می باشد. این ویروس از طریق بزاق دهان که هنگام حرف زدن، تنفس، سرفه و عطسه خارج می شود توانایی انتقال بالایی دارد.

برای محافظت از ابتلا به ویروس کرونا شستن دست ها، حفظ فاصله اجتماعی یک متر و استفاده از ماسک بسیار حائز اهمیت است و طی تحقیقات انجام شده در انگلستان دهانشویه نیز در از بین بردن ویروس کرونا، پیشگیری و محافظت فرد در مقابله با ابتلا به این ویروس نفش بسزایی دارد؛ همچنین با حفظ بهداشت محیط داخل دهان و بزاق دهان در کاهش انتقال ویروس به فرد دیگر می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

در حالیکه همه مردم در سراسر جهان منتظر واکسن و داروی قطعی درمان ویروس Corona هستند؛ محققان در تلاش هستند تا سوال “چگونه می توانیم راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس را افزایش دهیم؟” را پاسخ دهند.

انواع دهان شویه میزان تاثیرگذاری ویروس کرونا را کاهش می دهند!

نتایج آزمایشات بالینی انجام شده در محیط آزمایشگاه دانشگاه کاردیف انگلستان نشان می دهد که دهانشویها می توانند پوشش کرونا ویروس را از بین برده و از تکثیر آن در گلو و دهان جلوگیری کنند. 

مرجع : تاثیر دهانشویه در از بین بردن ویروس کرونا

بیرونی ترین لایه یا پوشش خارجی کرونا ویروس از چربی می باشد که در مقابل مواد شوینده آسیب پذیر است و از بین می رود. این محلول شستشوی دهان و دندان به از بین بردن لایه چربی خارجی این ویروس کمک می کند. بنابراین با از بین بردن لایه چربی بار ویروسی گلو را کاهش می دهد و از وارد شدن آن به سلول های بدن انسان جلوگیری می کند. در نتیجه شما را در مقابل ابتلا به ویروس جدید کرونا محافظت کرده و چنان چه مبتلا نیز شوید با استفاده از آن میزان انتقال آن به اطرافیان خود را به حداقل خواهید رساند.

محققان بیان می کنند که ضدعفونی کننده های دست بر پایه الکل، مواد شوینده نظیر صابون، مایع دستشویی و صابون مایع با از بین بردن پوشش ویروس از ابتلا به کرونا جلوگیری می کنند و برای تکمیل تر شدن این فرایند بهداشتی بهداشت دهان و دندان نیز باید مد نظر گرفته شود لذا استفاده از دهان شویه کلرهگزیدین می تواند در راستای تکمیل پروتکل های بهداشتی تاثیر فوق العاده ای داشته باشد. این محلول از موثرترین محصولات ضد میکروبی در دندانپزشکی به شمار می رود و در نابود کردن طیف وسیعی از ویروس ها و باکتری ها موثر است. در صورت نبود این محلول غرغره کردن آب با نمک یا سرکه نیز موثر به نظر می رسد.

دانشمندان برای نتیجه گیری قطعی و نتایج نهایی به انجام آزمایشات بالینی بیشتر تاکید می کنند. اما پزشکان به ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان به اندازه شستن دست ها تاکید می کنند. برای این منظور هر روز بعد از دو مرتبه مسواک زدن استفاده از یک محوصل با کیفیت از برندهای معتبر کافی خواهد بود.

مطالعه مقاله: بهترین روش سفید کرد دندان در خانه

در نتیجه

طبق گفته دانشمندان اکثر دهانشویه ها لایه چربی  Coronaرا از بین برده و از این طریق بار ویروسی دهان و گلو را کاهش می دهند. در نتیجه این محصولات به از بین بردن ویروس قبل از اینکه بتوانند سلول های انسانی را آلوده کنند، کمک کرده و از شما در مقابل بیماری محافظت می کنند.

محصولات حاوی اتانول، کلرهگزیدین، ستیل پیریدینیوم کلراید، بتادین یا همان ید پوویدون و آب اکسیژنه ( هیدروژن پراکسید ) عملکرد موثری در کشتن ویروس کووید-19 دارند.

اثبات شده است که برخی از این محصولات به ویژه آنهایی که حاوی بتادین یا همان ید پوویدون هستند خطر عفونت سلول های دیگر را از بین می برند و عفونت دستگاه تنفسی را به حداقل می رسانند.

غرغره کردن تکثیر ویروس در دهان و گلو و بار ویروسی آن را کاهش می دهد و احتمال درگیر شدن سلولهای دیگر بدن را به حداقل می رساند.

آب اکسیژنه ( هیدروژن پراکسید ) می تواند به درمان علائم اولیه ویروس Corona و جلوگیری از سایر عفونت های ویروسی کمک کند.

این محصول به جلوگیری از ایجاد بیماری در دهان و دندان کمک می کند و بهترین گزینه برای استفاده در روتین روزانه بهداشت دهان و دندان می باشد. بهترین زمان مصرف آن بعد از مسواک زدن دندان ها می باشد. عملکردی موثر در جلوگیری از ایجاد باکتری و پلاک و پیشگیری از خرابی و پوسیدگی دندان ها دارد. غالبا در فرمولاسیون آن ها عصاره نعناع بکار رفته است که دهان را خوشبو و طراوت بخش می کند. از فواید دهان شویه می توان به جلوگیری و بهبود پریودنتیت ( بیماری و عفونت لثه ) اشاره کرد. طریقه مصرف دهان شویه بسیار آسان است. مقدار مناسبی از محلول را داخل دهان بریزید. محلول را به مدت 30 ثانیه داخل دهان بچرخانید و بعد از این مدت بیرون بریزید. بعد از استفاده نیازی به غرغره کردن با آب نمی باشد.

مطالعه مقاله: نحوه استفاده صحیح از مسواک برقی، طریقه نگداری و شارژ آن

دیدگاه‌ها ۱

    delsa_mohamadi33@gmail.com

    متن بسیار آموزنده ای بود.. ممنون از زاگرسی های عزیز. به امید از بین رفتن هر چه زودتر کرونا

کد تأیید با موفقیت ارسال شد